mineralen-voor-groei

twee groei mineralen

By in mineralen on april 23, 2013

Terwijl de kinderen behoefte hebben aan een goed evenwichtig dieet rijk scala aan nutriënten, calcium en ijzer zijn vooral belangrijk voor de groei van het lichaam.
Moedermelk, verrijkte formules en verrijkte granen bieden veel van de voedingsstoffen die baby’s jonger dan 12 maanden nodig hebben, waaronder ijzer en calcium.
Maar voor kleuters en oudere kinderen, is een gezonde voeding essentieel voor een goede groei.
Calcium en GroeiCalcium is essentieel voor gezonde botten, die op zijn beurt helpt kinderen groeien. Extreme tekort aan het mineraal leidt tot rachitis, de voorwaarde verantwoordelijk voor vertraagde groei, zwakte en kromme benen.
Als kinderen onvoldoende calcium krijgen via de voeding, en hun cellen “stelen” het mineraal uit hun botten, notities KidsHealh.org.
Artsen schatten dat tot 60 procent van de preteen en tiener jongens, en maar liefst 85 procent van de meisjes van dezelfde leeftijd, onvoldoende calcium krijgenVolgens het National Institute of Health Office van voedingssupplementen, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium voor kleuters is 700 mg. Kinderen 4-8 moeten 1000 mg calcium. De ADH van calcium voor kinderen tussen 9 en 18 is 1300 mg calcium.
Voedingsmiddelen voor CalciumVoedingsmiddelen zijn rijk aan calcium zoals verrijkte brood en granen, melk en andere zuivelproducten, donkere bladgroenten, zalm en sardines.
Vitamine D helpt je lichaam calcium te absorberen.
Zonlicht zorgt vitamine D, net als veel van het voedsel dat calcium verstrekt, zoals verrijkte melk en sap, verrijkte brood en granen en vis, zoals zalm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *




Farmaline.nl A. Vogel