Vitamine-D

De Gezonde voordelen van vitamine D

By in vitamines on september 12, 2013

De Gezonde voordelen van vitamine D
Vitamine D is een soort van steroïde vitamine en dit is een vet oplosbare vitamine die het metabolisme van fosfor en calcium bevordert . Zonlicht is de natuurlijke bron van vitamine D en mensen die zijn blootgesteld aan de aanbevolen hoeveelheid zonlicht geen vitamine D-supplementen nodig . Vitamine D is te vinden in vijf vormen : vitamine D1 , D2 , D3 , D4 , D5 en . Vitamine D2 en vitamine D3 zijn zeer belangrijk voor de mens .

Vitamine D is ook bekend als calciferol en vitamine D2 en vitamine D3 zijn kritiek voor de menselijke voedingssupplementen en is essentieel voor de absorptie en metabolisme van fosfor en calcium , die helpt bij het handhaven van de gezonde botstructuren . Deze vitamine reguleert het immuunsysteem en voorkomt bepaalde aandoeningen zoals verkoudheid . Vitamine D is essentieel voor het voorkomen van het ontstaan ​​van multiple sclerose.

Vitamine-D

Vitamine D speelt een belangrijke rol bij het handhaven van de goede werking van de hersenen en helpt bij het ​​handhaven van een gezond lichaamsgewicht . Vitamine D vermindert ook de frequentie en ernst van de symptomen van astma . Studies tonen aan dat het ook zeer belangrijk om het risico op reumatoïde artritis bij vrouwen verminderen . Elke vorm van vitamine D is zeer nuttig in het beschermen van het lichaam tegen lage straling .

Vitamine D verlicht depressie en blootstelling aan de zon wordt beschouwd als de beste methode om depressie te verlichten natuurlijk . Vitamine D vermindert het risico op kanker en normaliseert de communicatie tussen cellen regelt de abnormale groei van cellen en beschermt het lichaam tegen griep . Vitamine D vermindert infecties en ontstekingen in het koude seizoen en vermindert ook het risico in verband met de seizoensgebonden griep .

Vitamine D vermindert chronische pijn van de spieren en handhaaft het calcium in het bloed . Het hebben van een normaal calciumgehalte is belangrijk om te helpen ontspannen spierspasmen en de strakke spieren te verzachten . Vitamine D verdedigt de bloedvatenvoering en daarmee het risico van cardiovasculaire ziekte en beroerte voorkomt . Krijgen de aanbevolen hoeveelheid vitamine D vermindert breuken , botverlies en osteoporose en helpt met het voorkomen van inflammatoire darm syndroom en lupus .

Als het lichaam voldoende vitamine D niet kunnen maken vanwege onvoldoende zonlicht , dan voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D moet goed worden genomen . Mensen die boven de vijftig moet voldoende rekening vitamine D als het lichaam kan zijn gestopt met het produceren van het van nature. De voedingsmiddelen die rijk zijn aan deze vitamine zijn brood , margarine , zuivelproducten , ontbijtgranen , gebak , en olie spreads . Vis, zoals tonijn , zalm en makreel , rundvlees lever , vis , lever olie , eigeel, en kaas zijn andere goede bronnen voor vitamine D.

De meeste van deze bronnen over een essentiële vitamine D3 en vitamine D2 afdoende geleverd door paddestoelen . Vitamine D helpt bij de afweging van de mate van calciumgehalte in het bloed en de botten calcium . Ook vitamine D is essentieel voor de vorming van sterke en gezonde tanden . Vitamine D verlaagt de pH in het ileum , colon en caecum en verbetert de urinaire pH . Over het algemeen , vitamine D is zeer belangrijk voor een betere opname , langere retentie en beter gebruik van fosfor en calcium .

vitaminen.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *




Farmaline.nl A. Vogel